10 правил новачків

15.11.2012 22:29

1. Посміхайтеся. Американське правило завжди посміхатися як не можна краще підходить для новачків. У вас все ОК, ви впевнені в собі і своїх силах, ви бадьорі і готові до нової і цікавої роботи.

2. Тримайтеся «золотої середини». Будьте доброзичливі, в міру товариським, але дотримуйтеся дистанції. Пам'ятаєте, у всіх своя «зона комфортності»: один готовий за годину знайомства хапати вас за гудзик, інший тримає дистанцію як японець.

3. Познайомтеся ... з роботою. Перш за все - досконально ознайомтеся зі своїми обов'язками. Ви повинні точно знати, що саме від вас очікують. Уточніть критерії оцінки вашої роботи. В одній компанії, головне - результат, в іншій - відсутність п'ятихвилинних запізнень.

4. Задавайте питання. Не соромтеся задавати будь-які питання своєму наймачеві, безпосередньому начальнику або співробітникові, до якого вас «прикріпили». Пам'ятайте: дурень соромиться запитати, розумний соромиться не знати.

5. Представтеся новим колегам. Коротко і доброзичливо розкажіть про себе. Попросіть допомогти вам адаптуватися в колективі. Пам'ятайте: більшість людей готові надати посильну допомогу, особливо якщо їх про це щиро попросили. Їм лестить бути наставниками - використовуйте це собі на благо.

6. Вітайтеся першим. Це елементарне правило ввічливості: першим присутніх вітає той, хто прийшов останнім.

7. Не перетворюйтеся в «коректора». Ніколи не кажіть «а от у нас в компанії це було прийнято робити так ...». Намагайтеся не посилатися зайвий раз на досвід своєї попередньої роботи.

8. Одягайтеся скромно. Приказку «Зустрічають по одягу ...» також ще ніхто не відміняв. Виглядати на новій роботі сірою мишкою, як і «пускати» пил в очі» - сумнівний спосіб адаптації.

9. Протягніть руку. Скористайтеся нагодою і абияк запросіть нових колег відзначити небудь ваше свято (день народження, іменини, ювілей і т.п.) в кафе або в офісі (в залежності від традицій, прийнятих в колективі). Відмінний перший крок назустріч один одному. Тільки не перегніть палицю.

10. Проявіть характер. Якщо ви відчуваєте, що вас піддають мобінгу або перевіряють «на слабо» - не піддавайтеся. Запобіганням повагу не завоювати. Твердо і спокійно заявіть, що готові допомогти колегам, але «це (прибирання офісу, постійні понаднормові чергування тощо) у ваші обов'язки не входить». Запропонуйте колегам розділити їх по справедливості.