Організація сімейного бізнесу

14.12.2012 20:14

Щодо сімейного бізнесу існує дві протилежні точки зору. Перша - родичі не можуть організувати успішний і процвітаючий бізнес у силу сформованих між ними відносин. І друга - саме родичі здатні створити стабільно прогресуючу структуру. Де ж правда? Як не дивно, обидві думки мають тверді практичні підтвердження. У чому причина існування двох протилежних відповідей на одне і те ж питання?

Як уникнути конфліктів у сімейному бізнесі

Зважившись на сімейний бізнес, необхідно заздалегідь обміркувати можливі труднощі і спробувати максимально їх виключити. Бажано розробити для себе і своїх родичів-колег чіткі правила і обговорити їх спільно, прийнявши якесь рішення одноголосно. І щоб уникнути небажаних непорозумінь слід кожному їх дотримуватися:

1. Першим ділом при організації підприємства оформляються статутні документи. Залежно від спільно прийнятого рішення щодо прав, обов'язків і ролі кожного з членів сім'ї в даній справі, необхідно в статутних документах прописати засновників та їх частку в статутному капіталі. Це запобіжить конфлікт у випадку негативного результату організованої справи при розділі майна.

2. Закріпивши за кожним з членів сім'ї будь-яку обумовлену посаду, рекомендуємо скласти посадові інструкції для кожної штатної одиниці, в яких обов'язково мають бути зафіксовані коло питань і завдань, обов'язки та відповідальність, відповідні кожної посади. Посадові інструкції допомагають систематизувати трудові ресурси, раціоналізувати трудовий процес, а також обмежити можливість «годження носа не в свої справи» тих, через цікавості яких найчастіше і відбуваються серйозні сімейні та виробничі конфлікти.

3. Крім цього повинна бути чітко визначена вертикаль управління, щоб ніхто з родичів не брав на себе зайвих повноважень, роблячи недоречні зауваження іншим співробітникам, оскільки подібні явища викликають обурення в колективі і розкладають трудову дисципліну.

4. Обов'язково необхідно окреслити і прописати, наприклад, в протокольному рішенні засідання засновників коло питань для спільного сімейного обговорення. На сімейну раду повинні виноситися всі питання, які стосуються фінансової сторони не тільки підприємства, а й сімейного бюджету (розширення бізнесу, збільшення статутного капіталу, поповнення обігових коштів, кредитування, інвестування, участь в тендерах та ін.).

5. Прописати у внутрішньому положенні графік роботи і намагатися дотримуватися певного режиму роботи. Дуже часто саме через відсутність в колі сім'ї та постійному пропажі на роботі відбувається розпад сімей і конфліктні ситуації в бізнесі.

6. Обов'язково необхідно однаково справедливе ставлення абсолютно до всіх співробітників незалежно від родинних зв'язків.

7. Якщо ваш бізнес набув більш громіздкі масштаби, і ви вже не в змозі його контролювати колишніми силами, доцільно, відійти від справ і роботи виконавця, поставивши на своє місце проявив себе в професійному плані родича, а самому приділити більше часу та уваги сім'ї.

8. Дуже важливим моментом є залучення в бізнес дітей. Щоб уникнути конфліктів особистостей і принципів бізнесу необхідно керуватися в першу чергу інтересами дитини. Ні в якому разі ідея сімейного бізнесу не повинна бути нав'язана вами. Дитина повинна сама прийти до того, щоб займатися не просто бізнесом, а бізнесом, заснованим його батьками. Причому зацікавлювати нюансами підприємництва необхідно, починаючи із середньої школи, і не відмовляти в задоволенні цікавості щодо теорії, практики та технології розвитку, як вашої справи, так і бізнесу в цілому. Можливо, саме ваша дитина перетворить почату вами маленьку справу в міжнародний і визнаний бізнес. Дотримуйтеся цих нескладних правил - і успіх в сімейному бізнесі Вам гарантований!


 


cтворити безкоштовний сайт Webnode